Regulamin

Definicje

  1. Dni pracujące – terminy odnoszące się do dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem zwyczajowych dni wolnych od pracy.
  2. Dostarczenie – czynność polegająca na fizycznym przekazaniu Klientowi, przez Petscape, za pośrednictwem Dostawcy, określonego Produktu zawartego w Zamówieniu.
  3. Dostawca – jednostka oferująca usługi transportowe, w ramach których współpracuje z Petscape w kontekście dostarczania Produktów.
  4. Formularz rejestracji – formularz dostępny na stronie internetowej, który umożliwia stworzenie i zarejestrowanie Konta.
  5. Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny na stronie umożliwiający złożenie Zamówienia, głównie poprzez dodanie Produktów do cyfrowego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposób dostarczenia, płatność oraz podanie danych osobowych Klienta.
  6. Kodeks cywilny – Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 2018 r. poz. 1025)
  7. Konto – unikalny panel dla każdego Użytkownika, utworzony na jego korzyść przez Petscape po wykonaniu rejestracji, w którym gromadzone są dane Użytkowników, w tym punkty lojalnościowe.
  8. Konsument – osoba fizyczna wykonująca czynność prawną niepowiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  9. Klient (lub Użytkownik) – osoba korzystająca ze Strony, szczególnie w celu dokonania zakupu Produktów.
  10. Petscape – Petscape z siedzibą w Borowym, Długa 87, Borowe 42-133; NIP: PL 5740020806 REGON: 150958652
  11. Newsletter – usługa cyfrowa oferowana przez Petscape za pośrednictwem poczty elektronicznej, która polega na wysyłaniu informacji o Produktach oraz promocjach i specjalnych ofertach.
  12. Polityka Prywatności – dokument zawierający wymagane przez art. 13 RODO informacje oraz zasady dotyczące wykorzystywania przez Serwis, oraz Sklep Internetowy plików cookies.
  13. Produkt – dobro oferowane przez Petscape na stronie internetowej.
  14. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, podmiot prawny lub jednostka organizacyjna prowadząca w swoim imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
  15. Regulamin – ten regulamin.
  16. RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. dotyczące ochrony osób fizycznych w zakresie przetwarzania danych osobowych i w zakresie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
  17. Strona – serwis internetowy prowadzony przez Petscape pod adresem petscape.pl.
  18. Sklep – sklep internetowy Petscape w ramach Strony.
  19. Umowa Sprzedaży – dokument sprzedaży Produktu zawarty między Petscape (jako sprzedawcą) a Klientem.
  20. Usługa cyfrowa – usługa realizowana zdalnie przez Petscape na rzecz Użytkownika lub innych jednostek za pośrednictwem Strony, w ramach Ustawy o świadczeniu usług elektronicznych.

Postanowienia ogólne

  1. Regulamin. Niniejszy Regulamin precyzuje zasady i warunki wykorzystania Strony przez Użytkowników oraz zasady korzystania ze Sklepu, jednocześnie stanowiąc regulamin świadczonych Usług Cyfrowych zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Regulamin szczegółowo definiuje procedury korzystania ze Sklepu, składania Zamówień, dostarczania zamówionych Produktów, dokonywania płatności za zamówione Produkty, prawa Konsumenta do rezygnacji z Umowy Sprzedaży, jak również metody składania i procesowania reklamacji.
  2. Zgoda na Regulamin. Umowa Sprzedaży jest zawierana i wdrażana zgodnie z zasadami przedstawionymi w tym Regulaminie. Jego akceptacja jest warunkiem koniecznym do zawarcia i realizacji Umowy Sprzedaży. Korzystanie z Usług cyfrowych jest zatem równoznaczne z przyjęciem Regulaminu.
  3. Klient Sklepu. Sklep jest skierowany do Konsumentów jak i Przedsiębiorców, z odpowiednimi przepisami zdefiniowanymi w Regulaminie dla każdej z tych grup.
  4. Uprawniony pełnomocnik Przedsiębiorcy. Osoba indywidualna, występująca w imieniu Przedsiębiorcy, podpisując Umowę Sprzedaży oraz akceptując Regulamin, potwierdza, że posiada uprawnienia do działania w imieniu i na korzyść Przedsiębiorcy.

Zamawianie produktów

  1. Składanie zamówień
  2. Oferta do zawarcia umowy. Reklamy, ceny, ogłoszenia i inne informacje o Produktach dostępnych w Sklepie reprezentują zaproszenie do zawarcia Umowy Sprzedaży, zgodnie z art. 71 Kodeksu Cywilnego.
  3. Ceny. Ceny widoczne na stronie Sklepu nie uwzględniają potencjalnych kosztów dostarczenia oraz transakcji, które są przedstawiane Klientowi podczas procesu składania Zamówienia.
  4. Metoda składania Zamówienia. Klient dokonujący Zamówienia tworzy Zamówienie przez wybieranie Produkt(u), który go interesuje. Dodanie Produktu do Zamówienia odbywa się poprzez wybór opcji “DODAJ DO KOSZYKA” znajdującej się pod wybranym Produktem na stronie Sklepu. Klient, po złożeniu pełnego zamówienia i wskazaniu w „KOSZYKU” metody dostarczenia oraz szczegółów płatności, złoży Zamówienie poprzez wysłanie Formularza zamówienia do Petscape, klikając przycisk „Zapłać”. Przed każdym wysłaniem Zamówienia do Petscape, Klient jest informowany o całkowitej cenie za wybrany Produkt i dostarczenie, jak również o wszystkich dodatkowych kosztach, które będzie musiał ponieść w związku z Umową Sprzedaży.
  5. Korzystanie z Konta. Składanie Zamówienia nie wymaga utworzenia Konta. Wymaga jednak podania danych niezbędnych do realizacji Zamówienia.
  6. Moment zawarcia Umowy Sprzedaży. Złożenie Zamówienia jest równoznaczne z zawarciem przez klienta Umowy Sprzedaży Produktów umieszczonych w koszyku z Petscape. Zwrotne potwierdzenie otrzymania i przyjęcia Zamówienia przez Petscape następuje przez przesłanie wiadomości e-mail do osoby składającej zamówienie. W momencie otrzymania powyższej wiadomości e-mail zawarta zostaje Umowa Sprzedaży.
  7. Potwierdzenie Umowy Sprzedaży. Po zawarciu Umowy Sprzedaży, jej potwierdzenie, udostępnienie, utrzymanie oraz zabezpieczenie warunków umowy następuje poprzez przesłanie Klientowi wiadomości e-mail zawierającej potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży wraz z określeniem złożonego Zamówienia.
  8. Zamawianie Produktów w modelu subskrypcji. Użytkownik dokonując zakupu Produktów w modelu subskrypcji, zawiera umowę o cyklicznym dostarczaniu wybranych Produktów i wyraża zgodę na cykliczne obciążanie przez operatora płatności ceny Produktów oraz kosztów Dostawy (jeżeli jest płatna) przez okres subskrypcji zgodnie z wybraną częstotliwością. W przypadku gdy wybrana subskrypcja jest na czas nieoznaczony, Użytkownik może zrezygnować z umowy o subskrypcji Produktów w dowolnym momencie za pośrednictwem linku do rezygnacji dostępnego w Panelu Klienta lub skontaktować się z Petscape, jednak nie później niż 5 dni przed rozpoczęciem kolejnego cyklu. Dla jasności, zasady rezygnacji z umowy o subskrypcję Produktów określone w poprzednim zdaniu, nie ograniczają prawa Użytkownika do odstąpienia od takiej umowy zgodnie z zasadami przewidzianymi Regulaminem.
  9. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży – brak dostępności Produktu. Gdy brak jest Produktu zamówionego przez Klienta lub gdy zamówiony Produkt jest tymczasowo niedostępny, Petscape poinformuje Klienta o tej sytuacji poprzez kontakt na podany przez Klienta numer telefonu lub adres e-mail. W sytuacji, gdy Klient nie wyrazi zgody na realizację Zamówienia w innej formie w ciągu 14 dni (np. poprzez zamianę Produktu na podobny o zbliżonych właściwościach i cenie) od zawarcia Umowy Sprzedaży, Petscape będzie miało prawo w tym terminie odstąpić od Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę, Umowa Sprzedaży zostanie zrealizowana bez brakującego Produktu lub w innym terminie.
  10. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży – nieodpowiednia cena. W przypadku stwierdzenia przez Sprzedawcę, że cena Produktu na stronie Sklepu została niepoprawnie ustalona, Petscape powiadomi Klienta o tej sytuacji przez kontakt na podany przez Klienta numer telefonu lub adres e-mail. W sytuacji, gdy Klient nie wyrazi zgody na realizację Zamówienia za uaktualnioną cenę, Petscape ma prawo odstąpić od Umowy Sprzedaży w ciągu 14 dni od zawarcia Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę, Umowa Sprzedaży zostanie zrealizowana bez Produktu, który został niewłaściwie wyceniony przez Petscape.
  11. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży – zmiana ceny. W sytuacji, gdy na skutek okoliczności niezależnych od Petscape dochodzi do gwałtownych zmian wpływających na cenę (np. zmiana kursu walut, zmiana cen dostawców czy poddostawców), Petscape ma prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży, pod warunkiem uprzedniego powiadomienia Klienta o zmianie ceny i zaoferowania nowej ceny. Brak akceptacji przez Klienta nowej ceny w ciągu 14 dni uprawnia Petscape do odstąpienia od Umowy w tym terminie.
  12. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży z powodów zależnych od Klienta. Klient jest zobowiązany przestrzegać warunków Umowy Sprzedaży, norm społecznych i dobrych obyczajów. Petscape ma prawo do odmowy zawarcia Umowy Sprzedaży, wstrzymanie realizacji Zamówienia lub odstąpienia od Umowy Sprzedaży w ciągu 7 dni od stwierdzenia naruszenia – według swojego wyboru – w przypadku ciągłego naruszenia przez Klienta postanowień Regulaminu, zwłaszcza polegającego na zamawianiu przesyłek płatnych za pobraniem i odmowie ich odbioru.
  13. Łączenie zamówień. Petscape zastrzega sobie prawo do łączenia zamówień złożonych przez Klienta w krótkim czasie i wysłania ich do Klienta jednym przesyłką lub mniejszą liczbą przesyłek niż wynikałoby to z liczby złożonych zamówień. Niniejsze uprawnienie Petscape nie wpływa na termin realizacji zamówień ani koszty dostawy.

Płatności

  1. Metody płatności. Klient ma możliwość skorzystania z opcji płatności za zamówiony Towar, jakie Petscape udostępnia na swojej stronie internetowej. Dostępne metody płatności mogą być zróżnicowane dla konkretnej Osoby Dokonującej Zakupu w zależności od kraju, z którego składane jest Zamówienie.
  2. Konsekwencje niewniesienia płatności. W sytuacji nieuzyskania zapłaty przez Sprzedającego w ciągu 5 dni od daty składania Zamówienia, Umowa Sprzedaży zostaje anulowana. Takie rozwiązanie Umowy Sprzedaży nie ma zastosowania, jeśli płatność jest planowana za pobraniem.
  3. Zapewnienie dowodu transakcji. Petscape utrwala transakcje sprzedaży Produktów poprzez wystawienie faktury VAT lub paragonu.
  4. Wystawienie faktury. W przypadku chęci uzyskania faktury VAT, Klient ma obowiązek poinformować w trakcie realizacji zakupu, że nabycie Produktu następuje jako Przedsiębiorca. Złożenie takiej deklaracji odbywa się poprzez wprowadzenie nazwy firmy oraz numeru NIP w odpowiedniej części formularza Zamówienia. Klient wyraża zgodę na otrzymywanie i odbieranie faktur w formie elektronicznej na podany adres e-mail. Momentem otrzymania faktury przez Klienta uznać należy moment dostarczenia do serwera pocztowego Klienta korespondencji elektronicznej z załączonym dokumentem od Petscape.

Dostawy

  1. Zasięg dostaw. Petscape realizuje Zamówienia jedynie na obszarze Polski oraz krajów Unii Europejskiej.
  2. Obliczanie terminów. Terminy realizacji Zamówień oraz dostarczenia, podawane na stronie internetowej Sklepu, są liczonymi w Dniach Roboczych:
    1. od dnia zaksięgowania środków na koncie bankowym Petscape – kiedy Klient zdecyduje się na formę płatności taką jak przelew, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą;
    2. od momentu zawarcia Umowy Sprzedaży – kiedy Klient wybierze formę płatności za pobraniem.
  3. Czas dostaw. Orientacyjny czas dostarczenia przesyłki dla standardowych paczek wynosi 4-5 Dni Robocze na terenie całej Europie i 3-4 Dni Robocze dla przesyłki ekspresowej. Szczegółowe informacje na temat planowanego terminu dostawy będą podawane podczas składania zamówienia.
  4. Opłaty za przesyłkę. Ewentualne koszty dostarczenia są prezentowane Klientowi podczas składania Zamówienia za pośrednictwem Formularza zamówienia. Są one zależne od wybranego przez Klienta rodzaju zapłaty, sposobu dostarczenia, jak również od aktualnie obowiązujących promocji. Koszty dostaw są również zaznaczone na stronie Sklepu.
  5. Odbiór produktu. Klient, w chwili otrzymania Produktu, jest zobligowany do sprawdzenia stanu dostarczonej przesyłki. W sytuacji zaobserwowania braków lub uszkodzeń, Klient zobowiązany jest podjąć niezbędne kroki w celu ustalenia odpowiedzialności Dostawcy, w szczególności sporządzić wspólnie z Dostawcą protokół szkody.
  6. Możliwość wydłużenia czasu dostawy. Petscape zastrzega sobie prawo do przedłużenia terminu realizacji Zamówienia, a tym samym czasu jego wysyłki lub dostarczenia, w sytuacjach szczególnie uzasadnionych jak np. okres nasilenia się zakupów (np. okres Bożego Narodzenia), awarii łańcuchów dostaw. W sytuacji, gdy wysyłka Zamówienia może ulec opóźnieniu, Petscape informuje Klienta o przewidywanym czasie realizacji zamówienia. 

Promocje i programy

  1. Oferty specjalne. Petscape ma prawo do prowadzenia działań promocyjnych, które mogą obejmować w szczególności dodawanie prezentów do zakupionych Produktów, okresowe obniżki cen Produktów, organizowanie ich wyprzedaży. Petscape informuje o bieżących działaniach promocyjnych na stronach Sklepu lub poprzez usługę Newsletter. Promocje, prezenty i inne działania marketingowe, które przynoszą korzyści Klientowi, nie mogą być łączone, chyba, że Petscape określi inaczej w warunkach promocji. Kody rabatowe nie mogą być łączone, nie dotyczą zestawów produktów oraz formy zakupu na regularny cykl dostawy (subskrypcja).
  2. Program lojalnościowy. Każdy zarejestrowany Klient ma możliwość udziału w programie związanym z gromadzeniem punktów za zakupy realizowane w Petscape (“Punkty Lojalnościowe”). Szczegółowe możliwości wykorzystania Punktów Lojalnościowych określają aktualnie obowiązujące warunki przedstawione na stronie Serwisu. Punkty Lojalnościowe zgromadzone przez Klienta są zapisywane na ich Koncie i nie są przenośne. Termin ważności Punktów Lojalnościowych wynosi 2 lata, po którego upływie punkty są anulowane.
  3. Program poleceń. Każdy zarejestrowany Klient może brać udział w programie poleceń oferty Petscape przez przesyłanie osobom trzecim kodu unikalnie przypisanego do Klienta. W sytuacji, kiedy posłany kod zostanie użyty przez osobę trzecią, Klientowi przyznaje się Punkty Lojalnościowe. Szczegółowe zasady przyznawania Punktów Lojalnościowych w ramach programu poleceń określają aktualnie obowiązujące warunki przedstawione na stronie Serwisu.

Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży

  1. Konsument. Klient będący Konsumentem, na podstawie art. 27 Ustawy o prawach konsumenta, ma prawo do rezygnacji z Umowy Sprzedaży, bez konieczności podawania powodów i ponoszenia kosztów, z wyłączeniem kosztów związanych ze zwrotem Produktu, w okresie 14 dni licząc od zawarcia Umowy Sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia o rezygnacji przed upływem tego okresu.
  2. Opłaty zwrotu Produktu. Bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, takie jak np. koszt wysyłki, pokrywa Klient. Petscape nie akceptuje przesyłek nadanych na koszt odbiorcy ani wysyłanych za pobraniem.
  3. Forma deklaracji rezygnacji. Konsument ma prawo zrezygnować z Umowy Sprzedaży przekazując Petscape deklarację o rezygnacji. Rezygnacja z Umowy Sprzedaży może nastąpić przy użyciu wzoru formularza dostarczonego przez Petscape. Deklaracja może być przesłana na adres Petscape za pośrednictwem poczty elektronicznej lub tradycyjnej. Wystarczy wysłać deklarację przed upływem terminu do jego zachowania.
  4. Wyłączenie prawa do rezygnacji. Prawo do rezygnacji z Umowy Sprzedaży nie jest przyznawane w przypadkach zdefiniowanych w art. 38 Ustawy o prawach konsumentów, szczególnie jeśli Umowa Sprzedaży dotyczy:
    1. artykułu, który szybko się psuje lub ma krótki termin przydatności do użycia;
    2. artykułu dostarczanego w zapieczętowanym opakowaniu, którego nie można zwrócić ze względów zdrowotnych lub higienicznych, jeśli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
  5. Konsekwencje rezygnacji. W sytuacji rezygnacji z Umowy Sprzedaży, traktuje się ją jako niezawartą. Konsument zobowiązany jest do zwrotu Produktu Petscape niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od daty, na którą złożył rezygnację z Umowy Sprzedaży, chyba że Petscape zaproponuje odbiór Produktu samodzielnie. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu na adres Petscape przed upływem tego okresu.
  6. Metoda zwrotu płatności. W przypadku skutecznego korzystania przez Konsumenta z prawa do rezygnacji z Umowy Sprzedaży, zapłacona przez niego kwota, włącznie z kosztami dostarczenia towaru do Konsumenta, zostanie zwrócona przy użyciu tego samego kanału płatniczego, który został wykorzystany do opłacenia towaru, chyba że Konsument wyraził zgodę na inny sposób płatności, który nie generuje dla niego dodatkowych kosztów.
  7. Zawieszenie zwrotu płatności. Petscape wstrzymuje się ze zwrotem zapłaty otrzymanej od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  8. Odpowiedzialność Konsumenta. Konsument odpowiada za jakiekolwiek zmniejszenie wartości Produktu, które wynika z korzystania z niego w sposób przekraczający niezbędną skalę do ustalenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu. Przyjmuje się, iż zwracany Produkt powinien być nieotwarty, nieużywany i posiadać nienaruszone zabezpieczenia. Zakłada się, że Produkt, z którego zdjęto folię ochronną, jest towarem używanym, którego wartość została zredukowana do 0% wartości początkowej ze względu na jego specyficzne cechy i przeznaczenie.

Rekojmia

  1. Odpowiedzialność wynikająca z gwarancji. Petscape zobowiązuje się do dostarczenia Produktu wolnego od wad fizycznych i prawnych. Petscape jest odpowiedzialny względem Klienta będącego Konsumentem na podstawie gwarancji, jeżeli Produkt posiada wady fizyczne lub prawne.
  2. Wykluczenie odpowiedzialności gwarancyjnej dla Przedsiębiorców. Odpowiedzialność Petscape wynikająca z gwarancji względem Klientów będących Przedsiębiorcami jest wyłączona.
  3. Prawa Konsumenta w przypadku reklamacji. Jeżeli zakupiony towar posiada wady, Klient może zażądać wymiany towaru na wolny od wad albo naprawy. Petscape jest zobowiązane do wymiany wadliwego towaru na wolny od wad lub naprawy wady w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
  4. Niemożliwość realizacji lub nadmierne koszty. Petscape może odmówić spełnienia żądania Klienta, jeżeli przekształcenie wadliwego produktu w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo w porównaniu z alternatywną metodą przekształcenia produktu do zgodności z umową generuje nadmiernych kosztów.
  5. Rezygnacja z Umowy Sprzedaży. Klient może złożyć oświadczenie o rezygnacji z Umowy Sprzedaży lub o obniżeniu ceny z powodu wady sprzedanego towaru. Jeżeli Klient zażądał wymiany towaru na wolny od wad lub naprawy wady, termin składania oświadczenia o rezygnacji z Umowy Sprzedaży lub obniżeniu ceny zaczyna biec od momentu nieudanego upływu terminu wymiany towaru, lub naprawy wady.
  6. Okres trwania gwarancji. Petscape odpowiada na podstawie gwarancji, jeżeli wada zostanie wykryta przed upływem dwóch lat od dostarczenia Produktu Konsumentowi. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Produktu na wolny od wad ulega przedawnieniu z upływem roku, liczonym od dnia stwierdzenia wady. Termin ten nie może zakończyć się przed upływem terminu określonego w pierwszym zdaniu. Upływ terminu do stwierdzenia wady nie wyklucza realizacji uprawnień wynikających z gwarancji, jeżeli Petscape celowo ukrył wadę.

Postępowanie Reklamacyjne

  1. Reklamacje. Nabywca ma prawo złożyć wszelkiego rodzaju zastrzeżenia dotyczące Produktu lub wykonania Umowy sprzedaży, kierując je na adres e-mailowy kontakt@petscape.com lub przesyłając tradycyjną korespondencję.
  2. Zawartość reklamacji. Najlepszym rozwiązaniem jest, aby złożona reklamacja zawierała minimum:
    1. Informacje kontaktowe Nabywcy wraz z numerem zlecenia;
    2. Szczegółowy opis problemów, usterek i ewentualnych uszkodzeń, potwierdzony przesłaniem zdjęć ilustrujących kwestię; oraz
    3. Postulat Nabywcy odnoszący się do sposobu załatwienia zastrzeżenia.
  3. Czas rozpatrzenia. Wszystkie zgłoszenia są analizowane w ciągu 14 dni od dnia ich otrzymania. Jeżeli wymagane jest dostarczenie dodatkowych informacji przez osobę składającą reklamację, okres rozpatrywania może ulec przedłużeniu o czas oczekiwania na uzupełnienie brakujących danych przez Petscape.

Usługi świadczone drogą elektroniczną

  1. Warianty usług. Petscape za pośrednictwem Portalu oraz Sklepu oferuje Użytkownikom bezpłatne usługi w formie cyfrowej:
    1. zarządzanie i utrzymanie Konta.
    2. serwis Newslettera.
  2. Profil użytkownika. Utworzenie Profilu jest możliwe poprzez prawidłowe wypełnienie Formularza rejestracyjnego następującymi danymi: imię, nazwisko, adres e-mail. Przy tworzeniu Profilu niezbędne jest również utworzenie hasła logowania. Tworzenie Profilu jest aktem dobrowolnym. Klient, który chce złożyć Zamówienie, może to zrealizować bez utworzenia Profilu.
  3. Newsletter. Używanie Newslettera przez Użytkownika wymaga podania adresu e-mailowego oraz wyrażenia zgody na otrzymywanie Biuletynu.
  4. Brak opłat za usługi. Usługi Cyfrowe oferowane przez Petscape są w pełni bezpłatne.
  5. Okres świadczenia Usług cyfrowych. Usługi cyfrowe są dostarczane Użytkownikowi na czas nieokreślony. Petscape posiada prawo do natychmiastowego zakończenia dostarczania Usług cyfrowych w razie naruszenia przez Użytkownika warunków Regulaminu, jak również w przypadku zakończenia działalności firmy. Zawiadomienie o rozwiązaniu umowy o Usługi cyfrowe jest realizowane poprzez przekazanie Użytkownikowi stosownego zawiadomienia na adres e-mail podany podczas procesu rejestracyjnego. Użytkownik ma prawo zaprzestać korzystania z usług (rozwiązać umowę o Usługi cyfrowe) w dowolnym momencie, wysyłając wiadomość e-mail na adres kontakt@petscape.com oraz – dla usługi Newsletter – poprzez skorzystanie z odpowiedniego linku umieszczonego na dole wiadomości z Biuletynem Informacyjnym.
  6. Kwestie techniczne. Dla interakcji z systemem teleinformatycznym Petscape i korzystania z Usług cyfrowych, niezbędne jest posiadanie przez Użytkownika urządzenia z dostępem do internetu oraz zainstalowanej przeglądarki internetowej obsługującej kodowanie UFT-8; nie jest wymagane instalowanie dodatkowych dodatków lub pluginów.
  7. Powinności Użytkownika. Użytkownik zobowiązany jest korzystać z Portalu i Usług cyfrowych w sposób zgodny z przepisami prawa, normami społecznymi oraz regulaminem współżycia społecznego. Jakiekolwiek publikowanie treści naruszających prawo jest zabronione. Użytkownik zobowiązany jest do podawania prawdziwych i aktualnych informacji. Petscape nie ponosi odpowiedzialności za konsekwencje wynikłe z podania informacji fałszywych lub nieaktualnych.
  8. Reklamacje Usług cyfrowych. Reklamacje związane z Usługami cyfrowymi mogą być składane drogą elektroniczną na adres: kontakt@petscape.com lub pisemnie na adres Petscape. Reklamacje są rozpatrywane w ciągu 14 dni.

Dane osobowe

  1. Administrator danych osobowych. Administratorem danych osobowych Użytkowników jest Petscape.
  2. Zakresy przetwarzania danych. Informacje osobowe Użytkowników są analizowane w kontekście i celu realizacji umów o dostarczanie Usług cyfrowych oraz Umów Sprzedaży, zgodnie z regulacjami RODO.
  3. Zasady Prywatności. Szczegółowe wytyczne odnośnie zarządzania danymi osobowymi Użytkowników zawarte są w Polityce Prywatności.

Pozasądowe sposoby rozwiązywania sporów

Rozstrzyganie sporów metodami pozasądowymi. Kompleksowe informacje na temat alternatywnych metod rozpatrywania reklamacji i dochodzenia praw są dostępne w biurach oraz na stronach internetowych lokalnych doradców konsumenckich, wojewódzkich inspektorów inspekcji handlowej oraz na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Do dyspozycji Konsumenta stają metody pozasądowego rozwiązania konfliktów i dochodzenia należności, takie jak:

  1. wnioskowanie przez Konsumenta do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej o rozstrzygnięcie sporu pomiędzy Konsumentem a Sprzedawcą,
  2. zgłoszenie sprawy do stałego trybunału arbitrażowego dla konsumentów, działającego w ramach Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej,
  3. skorzystanie z nieodpłatnych usług prawnych udzielanych przez miejskich lub powiatowych doradców konsumenckich,
  4. korzystanie z usług prawnych oferowanych przez organizacje pozarządowe, takie jak Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich.
  5. ubieganie się o roszczenia poprzez przesłanie skargi za pośrednictwem europejskiej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/

Własność intelektualna

  1. Prawo własności. Kompletne treści dostępne na Portalu oraz Sklepie, włączając w to teksty, fotografie, grafiki, pliki dźwiękowe i filmowe, są własnością Sprzedawcy, chyba że zostało to jasno określone inaczej.
  2. Ograniczone prawo do korzystania. Owe treści są chronione prawem autorskim i bez zgody własności mogą być wykorzystywane wyłącznie do osobistego użytku. Nie mogą być publicznie używane w żaden sposób bez pisemnej zgody właściciela, kopiowane, modyfikowane itp.
  3. Znaki handlowe i logotyp. Wykorzystanie logotypu i nazwy Petscape bez uprzedniej zgody Petscape jest zabronione.
  4. Udzielanie licencji przez Użytkownika. Gdy Użytkownik przekazuje Petscape materiały zastrzeżone prawami własności intelektualnej, takie jak fotografie czy filmy (nazywane dalej “Treściami”), w chwili przekazania tych Treści, Użytkownik udziela Petscape nieekskluzywnej, transferowalnej licencji obejmującej prawo do sublicencjonowania, bezpłatnej i globalnej do korzystania, wykorzystywania, dystrybucji, modyfikacji, publikacji, kopiowania, publicznego wyświetlania lub odtwarzania, tłumaczenia i tworzenia prac pochodnych z Treści.
  5. Zgoda na wykorzystanie wizerunku. W momencie przekazania Treści zawierających wizerunek Użytkownika, Użytkownik wyraża bezpłatną zgodę na użycie i dystrybucję swojego wizerunku przez Petscape, w tym poprzez publikację na Portalu oraz na kanałach społecznościowych Petscape. Jeśli Treści zawierają wizerunek innych osób, Użytkownik deklaruje, że zdobył zgodę tych osób na użycie i dystrybucję ich wizerunku przez Petscape.

Postanowienia końcowe

  1. Ograniczenie odpowiedzialności. Odpowiedzialność odszkodowawcza Petscape za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umów jest ograniczona do rzeczywistych strat poniesionych przez Użytkownika. Odpowiedzialność Petscape za utracone zyski jest wyłączona.
  2. Jurysdykcja sądu. Sądem rozpatrującym spory związane z niniejszym Regulaminem, w których stroną jest Przedsiębiorca, jest sąd powszechny przy siedzibie Petscape, natomiast w sprawach z udziałem Konsumenta – sąd wyznaczony zgodnie z ogólnymi przepisami.
  3. Modyfikacje regulaminu. Petscape zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w postanowieniach niniejszego Regulaminu, zwłaszcza w sytuacji zmiany obowiązujących przepisów prawa, modyfikacji form płatności, zmiany sposobu dostawy lub świadczenia usług cyfrowych objętych Regulaminem. Petscape opublikuje spójny tekst zmodyfikowanego Regulaminu na stronie Sklepu, wskazując datę wejścia w życie.
  4. Stosowanie zmienionego Regulaminu do składanych Zamówień. Zmiany Regulaminu zaczynają obowiązywać od dnia wskazanego w informacji i dotyczą Umów Sprzedaży zawartych od tego dnia. Modyfikacje Regulaminu nie będą wpływać na złożone i realizowane Zamówienia, które objęte są Regulaminem obowiązującym w momencie złożenia Zamówienia.
  5. Modyfikacje regulaminu w zakresie Użytkowników korzystających z Usług cyfrowych. O zmianach w Regulaminie Petscape powiadomi Użytkowników, którzy zawarli umowę o dostarczanie Usług cyfrowych, za pośrednictwem poczty e-mail. W przypadku braku akceptacji zmodyfikowanego Regulaminu Klienci mogą w ciągu czternastu dni od dnia otrzymania wiadomości e-mail złożyć wypowiedzenie umowy o dostarczanie Usług cyfrowych ze skutkiem natychmiastowym.
  6. Obecny Regulamin jest obowiązujący od dnia 12 grudnia 2023 roku.
Koszyk